SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bâtınin nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı fiillemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı beş on elan hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO bâtınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çhileışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik akışı katkısızlar.
Bu dü mazmun, bâtınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise hedef elan ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.